Ωδείο Φιλοθέης-Ψυχικού: Ο Νέστωρ Ταϊήλορ νέος διευθυντής

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Δήμαρχος Φιλοθέης-Ψυχικού, Δημήτρης Γαλάνης, ανακοίνωσε πως νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ωδείου Φιλοθέης-Ψυχικού αναλαμβάνει ο Νέστωρ Ταιηλορ.

Ακολουθεί η ανάρτηση:

Ο κ. ΝΕΣΤΩΡ ΤΑΙΗΛΟΡ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΤΟ ΩΔΕΙΟ ΜΑΣ !
Ο κ . Ν. Ταίηλορ αποδέχθηκε την πρότασή μου και θα είναι ο νέος καλλιτεχνικος Διευθυντης του Ωδείου ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΨΥΧΙΚΟΥ. Αποτελεί τιμή για το Ωδείο μας να έχει έναν Συνθέτη με διεθνή παρουσία στον χώρο της ´Οπερας, με ξεχωριστής εμβέλειας συνεργασίες και σημαντικές αναθέσεις. Ο Δήμος μας ένα ΠΡΟΑΣΤΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ στον Πολιτισμό !

Το who is who του νέου διευθυντή

Γεννήθηκε στη Μελβούρνη από ´Ελληνες γονείς. Μετά το ξεκίνημα των σπουδών του στο Ωδείο Αθηνών κοντά στον Γιώργο Διαμαντή και τον διακεκριμένο συνθέτη-ακαδημαϊκό Μενέλαο Παλλάντιο, σπούδασε σύνθεση στο Guildhall School of Music & Drama, με τους Francis Shaw και Robert Saxton, και στο Πανεπιστήμιο Royal Holloway του Λονδίνου, με τους John Woolridge και Peter Wiegold, όπου του χορηγήθηκε ειδική υποτροφία για εξαιρετική επίδοση. Είναι κάτοχος των τίτλων LGSM (σύνθεση) LGSM (χορωδιακή σύνθεση και ενορχήστρωση) και CAMS/GSMD (σύνθεση) του Guildhall School of Music, και των μεταπτυχιακών τίτλων M.Mus και M.Phil (σύνθεση) του Royal Holloway από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Είναι επίσης διπλωματούχος Διεύθυνσης Ορχήστρας του London College of Music.

Το έργο του
Έργα του έχουν επανειλημμένα παρουσιασθεί στο Μ.Μ.Α., στο Μ.Μ.Θ., στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση, στο Royal Festival Hall στο Λονδίνο, στο Kioi Hall στο Τόκυο, στο Θέατρο της Όπερας του Lübeck, στη Μεγάλη Αίθουσα της Φιλαρμονικής της Οδησσού κ.α.
Μεταξύ άλλων, έχει διατελέσει Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κεντρικού Ωδείου, ενώ δίδαξε αρμονία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., καθώς και μουσική ιστορία στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (2005-11). Ως υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright (2005-2006) του απενεμήθη ο τίτλος του προσκεκλημένου συνθέτη από το Πανεπιστήμιο του Yale. Κατά το διάστημα 2009 – 2016 εργάσθηκε στην Εθνική Λυρική Σκηνή ως Υπεύθυνος Διεθνών Συνεργασιών, Casting Manager και Διευθυντικός Καλλιτεχνικός Σύμβουλος, ενώ σήμερα διδάσκει μουσική ιστορία και μορφολογία στην Επαγγελματική Σχολή χορού του ίδιου οργανισμού, γεγονός που του επιτρέπει να ακολουθεί επαγγελματική συνθετική καριέρα.
Συγγραφέας των βιβλίων «H Αρμονία των Πυθαγορείων»: Η μαθηματική έννοια της Αρμονίας στο μουσικό σύστημα των Πυθαγορείων (εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα 2000) και «Η τεχνική του ντιβίζι στα έγχορδα – Πρακτικά και θεωρητικά συμπεράσματα» (εκδόσεις Ορφέας, Αθήνα 2007), καθώς και πλήθους μουσικολογικών μελετών.
Στην εργογραφία του συγκαταλέγονται πλήθος συνθέσεων φωνητικής μουσικής, μουσικής δωματίου καθώς και έργα για πλήρη ορχήστρα, όπως ενδεικτικά: “Ο Δρόμος του Αρχάγγελου”, για ορχήστρα εγχόρδων (εκδόσεις Παπαγρηγορίου-Νάκας), “Jigsaw”, κοντσερτίνο για πιάνο και ορχήστρα, “Vocalise”, για υψίφωνο και ορχήστρα, “Concerto Romantico”, για πιάνο και ορχήστρα, “Pandemonium” για μεγάλη oρχήστρα, “So fades a summer cloud away”, για μεσόφωνο, οκτέτο τσέλων, μικτή χορωδία, εκκλησιαστικό όργανο, σε ποίηση Emily Dickinson, [E. C. Schirmer Music Company, Boστώνη, “Κεκλεισμένων των Θυρών” (Ηuis – Clos) για πιάνο, “Lux Aeterna”, για μεσόφωνο, κουαρτέτο εγχόρδων, πιάνο, “Αnd then it is Dusk”, για μεσόφωνο και σύνολο δωματίου, σε ποίηση Σαπφώς, Μελέαγρου, Αλκαίου, [α’ βραβείο στον Πανμεσογειακό Διαγωνισμό Σύνθεσης, 2002, (εκδόσεις Παπαγρηγορίου-Νάκας)], κ.α.
Μία από τις πιο πρόσφατες σημαντικές δημιουργίες του, αποτελεί η όπερα-ορατόριο “Ελένη” (2019, σε ποιητικό κείμενο Fergus Currie, βασισμένο στο ομώνυμο best-seller του Νicholas Gage) που γράφτηκε κατόπιν παραγγελίας από την ΜidΑmerica Productions για το Carnegie Hall (πρεμιέρα στις 25 Μαρτίου 2021, και σειρά παραστάσεων σε όλον τον κόσμο).