Groups στo Facebook: Τελικά, τί απήχηση έχουν;

Σύμφωνα με αμερικάνικη έρευνα , η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα στους New York Times, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το σήμερα και το αύριο της ενημέρωσης. Αν και δεν αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής δουλειάς και έρευνας, διαμορφώνουν γνώμη. Οι λόγοι , σύμφωνα με την έρευνα είναι τρεις:

α) Δεν υπάρχει λογοκρισία

β) Οι πολίτες εκφράζονται δημόσια

γ) Δεν υπάρχει αυστηρό πλαίσιο

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα , με ανώτατο όριο το 10, τα μέσα που διαμορφώνουν γνώμη στις δυτικές κοινωνίες είναι:

  1. Ειδησεογραφικές ιστοσελίδες : 8
  2. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: 6
  3. Έντυπος Τύπος: 4

Προφανώς “ζούμε το τέλος της έντυπης δημοσιογραφίας” τονίζει ο υπεύθυνος της έρευνας Richard Monisar, προσθέτοντας πως “όσοι κάνουν ρεπορτάζ στο διαδίκτυο, αυξάνουν και την παρέμβασή τους”.

Το Group “Ν.Ψυχικό-Ψυχικό -Φιλοθέη”

Στον δήμο μας το πρώτο group δημιουργήθηκε το 2011. Πρόκειται για το “Ν.Ψυχικό-Ψυχικό- Φιλοθέη”, το οποίο με 2.800 δημότες, αποτελεί το πιο μαζικό group στον δήμο μας. Ρωτήσαμε 6 δημότες, και οι απαντήσεις που πήραμε είναι πως το προτιμούν, καθώς:

  1. Δεν υπάρχει λογοκρισία
  2. Ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος υπάρχει έντονος διάλογος, χωρίς προσβολές.
  3. Ακραίοι που βρίζουν ή κάνουν κατάχρηση με προσβολές, αποβάλλονται.

Έπεται με σχεδόν τους μισούς δημότες να συμμετάσχουν, το “Μένουμε Ψυχικό”, το οποίο ωστόσο κρίνεται μάλλον με καχυποψία από τους δημότες καθώς περιλαμβάνονται ειρωνικά και ακραία σχόλια. Δυναμικό είναι και το Φιλοθεή, Ψυχικό η πόλη μας, το οποίο σε σύντομο διάστημα έχει προσελκύσει αρκετούς δημότες.