Γεράσιμος Μαζαράκης: Νέοι Πολιτικοί = Νέα Πολιτική;


    Στις αλλεπάλληλες επί μέρους προεκλογικές περιόδους που διάγει η χώρα από μηνών – ευρωεκλογές, περιφερειακές, δημοτικές και οσονούπω βουλευτικές – «πολύς λόγος γίνεται» για τους νέους και τις νέες και την πολιτική. Άλλωστε κανείς δεν ξεχνά ότι ως «νέος» προβλήθηκε και αναδείχθηκε και ο Α. Τσίπρας αλλά και ότι για πρώτη φορά δόθηκε δικαίωμα ψήφου στους 17χρονους, τους νεότερους εκλογείς που προσήλθαν ποτέ στις ελληνικές κάλπες.

    Τα κομματικά επιτελεία και οι προστιθέντες επικοινωνιολόγοι τους, αφιέρωσαν και αφιερώνουν πολύτιμο χρόνο και προσπάθεια για να αναδειχθεί η «νεότητα» – και πολύ λιγώτερο η νεωτερικότητα, που αναγκαστικά κομίζει και ουσία καθώς συνεπάγεται αποδοχή και πρόταση νέων ιδεών – των εκατέρωθεν υποψηφίων πολιτικών ταγών του Έθνους, η «ανανέωση» των συνδυασμών και το «μοντέρνο» ύφος και στύλ που προβάλλουν. Η διαδοχική «πλειοδοσία» δεν γνωρίζει ανάσχεση, η ξανθιά Cindy κατέρχεται για να αντιμετωπίσει την ομοίως ξανθιά Barbie, η παλαιά δόξα του ποδοσφαίρου έρχεται να “ντριμπλάρει” τον πολυνίκη καλαθοσφαιριστή της άλλης “ομάδας”, οι μέχρι πρότινος συμπρωταγωνιστές στο γυαλί ή και στο σανίδι, αναμετρόνται στη προεκλογική σκηνή και τέλος οι γόνοι και επίγονοι ερίζουν για την αληθή αξία της «γονικής παροχής» της βουλευτικής έδρας ή και της κομματικής πρωτοκαθεδρίας.

    Τα  ΜΜΕ  φυσικά – έχοντας επίγνωση ότι καθορίζουν τους κανόνες της «τηλεοπτικής» δημοκρατίας των πυροτεχνημάτων και εντυπώσεων – σπεύδουν να επιβεβαιώσουν τον κυρίαρχο ρόλο τους και να (εξ)αντλήσουν τα «ακροαματικά» οφέλη που τους αναλογούν, βομβαρδίζοντας αδιάκοπα τον πολίτη/πελάτη!  

    Αναπόφευκτα για την αγιοποίηση της νεότητας, χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται ο βαρύς – αν και μάλλον «συμβατικός» πλέον – επικοινωνιακός οπλισμός της ΕΙΚΟΝΑΣ. Άλλωστε και τα ίδια τα προς προβολή πολιτικά «προϊόντα» προσφέρονται κατά τρόπο ιδανικό : ένα όμορφο νεανικό πρόσωπο, μία δημοφιλής παρουσία «δάνεια» από τον, ευρεία εννοία,  χώρο του «θεάματος» (καλλιτεχνικού, αθλητικού ακόμη και «κοινωνικού») «βροντοφωνάζουν» με μόνη την παρουσία τους ΕΙΜΑΙ ΝΕΟΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΤΕ ΜΕ ! 

    Επικίνδυνος αφορισμός για τους ίδιους τους φαινομενικά «επωφελούμενους» νέους, αφού μπορεί να οδηγήσει στην ουσιαστική απαξίωση του πολιτικού τους λόγου.

    Ορατός και ο κίνδυνος, η ΕΙΚΟΝΑ – που μπορεί να λέει χίλιες λέξεις! –  να εξαφανίσει το ΛΟΓΟ, με αποτέλεσμα, όχι τόσο απώτερο και μακρινό, η πολιτική «σαπουνόπερα» να αρχίζει και να τελειώνει στην αναζήτηση «νέων» πρωταγωνιστών για παλαιούς, παλαιώτατους ρόλους! Τι σημασία έχει αλήθεια αν τα χείλη που κινούνται τα βλέπουμε για πρώτη φορά, όταν τα λόγια που προφέρονται είναι κοινότυπα, ομοιόμορφα, όσο καλά προβαρισμένα και όσο άνετα και αν παρουσιάζονται..

    Εξαιρέσεις στον κανόνα της «εικονικής νεότητας», φυσικά και υπάρχουν, όπως υπάρχουν και φωνές πραγματικά νέων ικανών ανθρώπων που προβληματίζονται και επιδεικνύουν νέο πολιτικό ήθος, κομίζουν ρηξικέλευθες προτάσεις και αληθινά μοντέρνες λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα, ακούγονται όμως αρκετά δυνατά;;;

    Σε λιγότερο από 3 εβδομάδες, θα γνωρίζουμε την απάντηση που θα δώσουν οι πολίτες και ιδιαίτερα οι νέοι που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα για πρώτη φορά. Θα ζητήσουν άραγε από τους νέους πολιτικούς πέρα από «εικόνα» και life style, την διατύπωση συγκεκριμένων πολιτικών απόψεων και επιχειρημάτων;  Οψόμεθα…